Aktivity MŠ

Kroužky​

 

Logopedický kroužek

Tento kroužek je určen pro děti od 5-7 let navštěvující naší školku.

Smyslem těchto logopedických chvilek je zejména procvičení a uvolnění artikulačních orgánů. Jeho nedílnou součástí je i práce s dechem, rozvíjení jemné a hrubé motoriky. Při práci s dětmi využíváme nejrůznější logopedické pomůcky, obrázkový materiál, pohádky, pracovní listy a hry podporující komunikaci.

Zábavnou a hravou formou procvičujeme, upevňujeme  a fixujeme jednotlivé hlásky. Klademe důraz na správné postavení mluvidel.

Metoda dobrého startu

Metoda dobrého startu je určena pro děti s odkladem školní docházky. Cílem je usnadnit budoucím prvňáčkům vstup do základní školy pomocí této metody.

Pro úspěšný a bezproblémový start v první třídě je důležité kvalitní smyslové vnímání a přiměřeně rozvinuté motorické schopnosti. Má však velmi dobrý vliv i na celkový rozvoj dětí, samozřejmě s ohledem na jejich individuální možnosti a schopnosti.

MDS je metodou motoricko – akusticko – optickou. Všechny tři složky na sebe navazují a vytvářejí tak cvičení pohybová, pohybově – sluchová a pohybově – sluchově – zraková. Soubor tvoří jednoduché grafické předlohy, které jsou uspořádány podle stupně obtížnosti. Každý grafický vzor doprovází pečlivě vybraná písnička. Rytmus písně je shodný se strukturou daného vzoru.

Angličtina

Výuka angličtiny probíhá v naší školce 1x týdně pod vedením kvalifikované lektorky.
Děti se s angličtinou seznamují prostřednictvím her, písniček a pohybu.

Stolní tenis

Předškoláci 1x měsíčně navštěvují Halu stolního tenisu na Podvesné.
Hlavním cílem kroužku stolního tenisu je probudit v dětech všestranný rozvoj pohybových dovedností a osvojení si základů ping-pongové techniky. Naučit děti jak správně držet raketu, jak odpálit míček a obeznámit se základními pravidly tenisu. V rámci kroužku se všichni učí všeobecné motorice pohybů, koordinace oko-ruka, rozvíjet pohybové návyky a obratnosti celého těla.

Plavání

Každoročně v jarních měsících organizujeme pro předškolní děti kurz plavání v Dětském centru Vlnka.
Kurz vedou kvalifikované a zkušené lektorky a přizpůsobují jej aktuálním dovednostem dětí. Děti se učí plavat zábavnou formou, používají hravé plavecké pomůcky.

Akce naší školky

Během roku pořádáme a navštěvujeme nejrůznější akce:​

  • divadelní představení
  • koncerty
  • hudební představení
  • kouzelnické vystoupení
  • Městskou knihovnu Zlín (besedy v knihovně)
  • divadlo Malá scéna
  • divadlo na SPgŠ
  • závody na atletickém stadionu
  • loutkové divadlo
  • Mikulášskou besídku
  • Africké bubnování
  • Vánoční jarmark pro Zuzanku
  • Štědrý den v MŠ
  • Vánoční koledování
  • zimní olympijské hry
  • letní olympijské hry

  • Olympiádu Mateřských školek
  • Vynášení Moreny
  • Masopustní rej
  • Pohádkový karneval
  • Barevný týden
  • Policejní výcvik psů
  • Hasiči Zlín
  • Městskou policii Zlín
  • ZŠ a ZUŠ
  • výlety
  • Hledání pokladu
  • Loučení s předškoláky
  • Zamykání podzimní zahrady
  • vystoupení pro rodiče
  • Vánoční tvoření
  • Velikonoční tvoření
  • a další…

 

Zapojili jsme se do těchto projektů:

Svět nekončí za vrátky,cvičíme se zvířátky

cíl: celoroční projekt pro děti – pomocí pohybových dovedností a rozvíjení poznání, objevujeme svět
obsah: přirozená cvičení – atletika
           obratnost – gymnastické dovednosti
           manipulace s míčem
           netradiční činnosti
           rozvíjení poznání

 

Celé Česko čte dětem

Naše školka je součástí tohoto projektu.

Pravidelné předčítání dětem je dnes důležitější než kdy dříve. Každodenní čtení dětem pro radost a následné povídání o přečteném je nejlepší způsob, jak děti učit lásce k jazyku, jak podporovat jejich zájmy, povzbuzovat je k budoucímu učení a zlepšovat jejich soustředěnost. Důležité jsou také prokazatelné změny v chování dětí, kterým dospělí denně čtou. Děti jsou klidnější, zlepšuje se konstruktivní myšlení a sociální kompetence, mají větší zájem o spolupráci, projevují větší úctu k dospělým atd.​

Každodenní kontakt s psaným slovem je osvědčený způsob, jak vzbudit u dětí zájem o knihy, rozvíjet jejich potřebu číst a vychovávat z nich čtenáře.